marketingowy-harpagan.pl

W branży złotniczej mamy bardzo dużo firm. Co mają wspólnego? Przede wszystkim metale, które zużywają do produkcji swoich wyrobów, ale również czym dodatkami je wykańczają. W tym wpisie skoncentrujemy się zdobienia. Skategoryzujemy je i delikatnie opiszemy.

Syntetyczne kamienie – są najczęściej produkowane krzemionki z piasku, a prościej ze szkła ołowiowego. Styliści nierzadko wykorzystują je w mniej drogich kolekcjach sztucznej biżuterii. Takie szkło głownie cechuje się wysokim stopniem rozszczepiania wiązki światła. Pozostaje również widocznie twardsze od szkła zwyczajnego. Najbardziej rozpowszechnionym wytwórcą takiego materiału jest zagraniczna marka Swarovski Elements.

Cubic Cyrkonia |to} drugi z reguły używany element ozdobny. Ten kamień produkuje się całkowicie syntetycznie. Pozostaje bardzo gęsta, co więcej możemy ją dowolnie farbować. W jubilerstwie materiał ten jest nie długo, krystalizuje się w wysokiej temperaturze. Jej główną pozytywną stroną jest niska cena.

Kamienie Szlachetne pozostają najdroższe z rodziny materiałów upiękniających wyroby jubilerskie. Wyróżniamy ich w przyrodzie zdecydowanie dużo. Ale, teraz zawęzimy się na tych najważniejszych.

Szmaragdy {to| droższa klasa minerału – berylu. Dla laików, jest on oliwkowy. Cieszy się uznaniem jubilerów i kolekcjonujących kamienie. Pozostaje zadziwiająco gęsty, ale również kruchy.

Rubiny są prawie najbardziej rozpowszechnionym rodzai kamieni szlachetnych, ponadto należą do grupy korundu. Znane są ze swojej twardości, najbardziej rozpowszechnione rubiny są krwistoczerwone w takich kamieniach czasami można zaobserwować rozszczepienie kolorystycznej tonacji.

Szafiry – kamienie te są niezwykle uznawane w branży złotniczej. Symilarnie jak szafiry należą do gatunku korundów. Z reguły są ciemnoniebieskie. Znaczna liczba jubilerów wytwarza go chemicznie.

Diamenty – tutaj możemy opowiadać stosunkowo krótko. Pozostają najmniej sprężyste z istniejących na ziemi minerałów i zarazem najdroższe.

Omówiliśmy główne wykończenia używane do wzbogacania wyrobów jubilerskich. Choć, że znamy ich na ziemi zdecydowanie dużo.

Marketingowy Harpagan